четверг, 6 апреля 2017 г.

Вчителі математики обговорюють проблеми математичної підготовки учнів та шляхи їх вирішення

Розпорядженням голови обласної ради №7 від 11 січня 2017 року оголошено 2017 рік Роком математики у Вінницькій області. На виконання цього розпорядження розроблена система заходів у Вінницькій області. Одним із таких заходів є круглий стіл, який відбувся 4 квітня 2017 року на тему: «Проблеми математичної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів та шляхи їх вирішення в контексті Концепції «Нова українська школа»».
Для обговорення проблем викладання математики у загальноосвітніх навчальних закладах в контексті Концепції «Нова українська школа» запрошувалися викладачі КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, методисти районних та міських методичних кабінетів, які опікуються методичною роботою з учителями математики та вивченням математики у загальноосвітніх школах, керівники районних та міських методичних об’єднань, творчо працюючі вчителі математики. Активну участь у цьому заході взяли вчителі математики м. Вінниці.
Метою обговорення круглого столу є: шляхи поліпшення математичної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів у контексті реалізації Концепції МОН України «Нова українська школа», виявлення індивідуальних особливостей учня, вибір для нього найбільш сприятливих умов для розвитку математичної компетентності та формування творчої особистості.
З привітанням та аналізом «Результатів зовнішнього незалежного оцінювання Вінницької області 2008 – 2016 р. р.» з математики випускників загальноосвітніх навчальних закладів звернувся заступник директора Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації Буняк Володимир Володимирович. З привітанням до учасників круглого столу від Академії звернувся також проректор з науково-педагогічної роботи та моніторингу освіти КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», кандидат технічних наук, доцент Білик Олег Олександрович.
Активну участь у проведенні круглого столу взяли завідувач кафедри екології, природничих та математичних наук, доктор сільськогосподарських наук, професор Мудрак Олександр Васильович, доктор педагогічних наук, професор кафедри управління та адміністрування КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Василенко Надія Володимирівна, яка запропонувала обговорити «Реалізацію компетентнісного підходу при вивченні курсу математики».
Проблеми сільської малокомплектної школи, а саме: вивчення математики у таких школах, запропонував для обговорення та висловив свою думку з цього питання директор Дубовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Немирівського району, вчитель математики Гавенко Віталій Єремійович.
            Жвавий інтерес проявили слухачі до виступу Костенко Ольги Віталіївни, учителя математики закладу: середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 м. Гайсина, переможця заключного ІІІ туру всеукраїнського конкурсу ”Учитель року - 2016” у номінації “Математика” на тему: «Удосконалення засобів навчання математики як один із шляхів подолання проблем математичної освіти школярів», яка поділилася деякими знахідками своєї методичної майстерності.
На проблему роботи з обдарованими та здібними до математики учнями звернули увагу Панасенко Олексій Борисович, заступник декана з наукової роботи факультету математики, фізики і технологій Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри доцент кафедри алгебри і методики навчання математики та Сидорук Володимир Анатолійович, учитель математики Тиврівського ліцею-інтернату поглибленої підготовки в галузі науки Вінницької області.
Активну участь у обговоренні актуальних проблем викладання математики, починаючи від кількості годин на вивчення математики, вилучення з програми з математики для середніх загальноосвітніх шкіл деяких тем, які запропонувало МОН України, реалізації міжпредметних зв’язків та ролі математики у вивченні фізики, хімії та інших навчальних дисциплін у школі до організації і проведення позакласної роботи з математики запропонували вчителі – практики:
Пасіхов Петро Якович, учитель математики закладу «Фізико-математична гімназія №17 Вінницької міської ради»;
Вєтров Віталій Вікторович, учитель математики комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 16 Вінницької міської ради»;
Шкуріна Ніна Олександрівна, учитель математики комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колегіум № 29 Вінницької міської ради»
Джереловська Ірина Миколаївна, учитель математики комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – ліцей № 7 Вінницької міської ради».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з НВР комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради, вчитель математики, інформатики поділився досвідом організації та результативністю гурткової роботи з математики, яка є засобом підвищення навчально-пізнавальної мотивації учнів формуванням позитивного ставлення до математики.
Криворука Людмила Василівна, методист з математики та основ здоров’я Бершадського районного методичного кабінету та Півторак Андрій Анатолійович, методист комунальної установи «Міський методичний кабінет Департаменту освіти Вінницької міської ради», вчителяь математики акцентували увагу на особистості вчителя, його математичній компетентності та залежність від нього результативності навчального процесу з математики. Компетентний вчитель формує компетентного учня, а такий випускник загальноосвітнього навчального закладу – це людина, яка може інтегруватися у інформаційне суспільство ХХІ століття.
Підсумовуючи роботу круглого столу за темою: «Проблеми математичної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів та шляхи їх вирішення в контексті Концепції «Нова українська школа»» проблеми, які піднімалися, є актуальними і потребують термінового врахування у процесі підготовки до реалізації Концепції «Нова українська школа» вказала Салтановська Надія Іванівна, завідувач лабораторії математики комунального вищого навчального закладу “Вінницька академія неперервної освіти”, кандидат педагогічних наук. Реалізація таких завдань, як: 1) створення сприятливих умов для реалізації Концепції «Нова українська школа»; 2) підвищення мотивації вивчення математики в умовах інтеграції суспільства в європейський освітній простір; 3) створення оптимальних умов для розвитку математичної компетентності та творчого потенціалу як учня, так і вчителя - активних учасників навчально-виховного процесу; 4) забезпечення створення позитивного навчального мікроклімату для обдарованої до математики молоді; 5) забезпечення розвитку компетентного учителя як носія визначальних цінностей, ідеалів і педагогічної свідомості забезпечить розвиток математичної компетентності випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
Учасники круглого столу висловили змістовні пропозиції щодо розвитку математичної компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів у контексті Концепції «Нова українська школа»».


Завідувач лабораторії математики КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Н.І. Салтановська.

Комментариев нет:

Отправить комментарий